Med Aveny Bokning erbjuder vi ett modernt hjälpmedel för bokning av kyrkliga handlingar och andra aktiviteter inom församlingen. Du får en god överblick över bokningsläget i en lättöverskådlig kalender och kan boka flera resurser samtidigt. Särskilda bokningsmallar för olika typer av aktiviteter underlättar registreringen.

Det finns även en tjänstgöringsmodul där tjänstgöring och ledigheter kan läggas in för att underlätta vid bokningstillfället.

Aveny Bokning är tätt integrerat med Aveny Ekonomis faktureringsmodul för debitering av aktiviteter, lokaluthyrning och deltagaravgifter. KOB-fakturor skapas lätt och smidigt med hjälp av kyrkans organisationsregister som vi uppdaterar automatiskt vid årsskiften. Tack vare integrationen med Kommunikatorn hålls adresser alltid aktuella.

Vi exporterar automatiskt statistik från Aveny Bokning direkt till Svenska kyrkans analysdatabas.

Nya Aveny Bokning är vår nya smidiga webb- och mobilanpassade bokningskalender som kan användas på alla sorts skärmar. I kalendern kan du och dina kollegor lätt se hur lokaler och personer är bokade. Alla i verksamheten ges möjligheten att enkelt boka, ändra och repetera gudstjänster och församlingsverksamheter, publicera dessa till kalendern på er hemsida (med optionen Export till Nationella kalendern), eller göra värmeinställningar (med optionen värmestyrning).

Medarbetare kan själva följa upp sina aktiviteter med statistikrapportering och automatisk export till Svenska kyrkans analysenhet.

Läs mer om Aveny Bokning och Nya Aveny Bokning på vår kampanjsida. Just nu har vi kampanj för nya bokningskunder!