2023-12-06

Eniacs supportportal

Du har väl inte missat att vi har lanserat en supportportal? Denna nya plattform kommer att underlätta hanteringen av supportärenden, så att vi kan erbjuda hjälp till våra användare så snabbt och smidigt som möjligt. I supportportalen kan du själv beskriva ditt ärende och skicka med skärmbilder så att våra support-medarbetare kan hitta lösningen eller börja felsöka direkt.

Som inloggad kan du se alla ärenden som skickats in från din förvaltning. Det blir därmed enkelt att hålla koll på vilka ärenden vi för närvarande jobbar med att lösa för dig och dina kollegor.

Du som kör ekonomiprogrammen via Ekonomitjänsten registrerar precis som tidigare dina ekonomirelaterade ärenden via kanslistöds serviceportal: svenskakyrkan.efectecloud.com. Övriga ärenden tar vi gärna emot i vår supportportal!

I vår supportportal får du även som inloggad tillgång till vår kunskapsdatabas. Där fyller vi på med svar på vanliga frågor, för att våra användare snabbt ska ha möjlighet att hitta lösningen själva. Du slipper då vänta i supportkö, och kan komma vidare i ditt arbete med en gång!